Nieuws onderwijskundig team
Het onderwijs is altijd in volle gang. Hieronder delen we een aantal best practices.
Team Pedagogisch werk Rosestraat Voor de beroepstaken gevorderd 2A, 2B en 2C hebben bbl- studenten gewerkt aan een themadoos met daarin verschillende soortenspellen: bewegingsspel, experimenteerspel, constructiespel, rollenspel, regelspel en receptief. Daarnaast hebben ze verschillende soorten spelmateriaal (waarvan een deel zelfgemaakt) toegevoegd zoals open eind materiaal, gesloten materiaal, sensopatisch materiaal en speelleermateriaal. Maar drie beroepstaken heb je niet zomaar afgerond. Studenten vertellen ook hoe ze kansen hebben gecreƫerd en gegrepen, hoe ze rekening hebben gehouden met de zone van de naaste ontwikkeling en hoe ze doen-, denk-, speel- en steunpraten hebben ingezet.


Ook heeft een klas samen met elkaar gewerkt aan kunst. De klas werd verdeeld in zes groepen. Elke groep kreeg een deel van de afbeelding. Dat deel maakten ze na op een canvas en kunnen ze op hun eigen manier doen. Bijvoorbeeld een stukje plakken, schilderen, breien of stempelen.

Team Sociaal werk Zuster Hennekeplein Eerstejaars studenten van Sociaal werk aan het Zuster Hennekeplein hebben een magazine gemaakt over beroepstaak 1B. Mooi dat studenten gelijk met deze leeracties, die nog nieuw voor hen zijn, aan de slag gingen.
Team Instructeur en Onderwijsassistent Rosestraat Bij de instructeurs hebben studenten een mooie infographic over de prioriteiten gemaakt. En eerstejaarsstudenten Onderwijsassistent aan de Rosestraat hebben de volgende leeracties gemaakt. Indrukwekkend hoe de studenten de theorie hebben verwerkt.
Team Pedagogisch werk en Onderwijsassistent Alexanderlaan Bij het team Alexanderlaan heeft een leerteam een aantrekkelijk magazine gemaakt rondom werkeenheid 3 Begeleiden bij eet- en pauzemomenten.

Team Pedagogisch werk, Onderwijsassistent en Sociaal werk Buys Ballotlaan
Binnen de opleiding Pedagogisch werk heeft een leerteam een schematische weergave gemaakt per ontwikkelingsgebied met de koppeling naar de leeftijdsfasen.


