Update Klanttevredenheidsonderzoek verbeterpunten
Dankzij jullie reactie op ons klanttevredenheidsonderzoek in 2023 hebben wij weer de nodige aanpassingen uitgevoerd.
Voorbereiding op de bpv, motivatie en het nakomen van afspraken
- Tijdens de lessen geven we meer aandacht aan het ontwikkelen van de beroepshouding, ook binnen de schoolmuren, zodat het verschil in gedrag op school en werk minder groot is.
- We focussen op het bewuster bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling in plaats van opdrachten afvinken en focussen op de eindstreep.
- Daarnaast worden er sollicitatietrainingen georganiseerd en worden leerdoelen voorafgaand aan de bpv geformuleerd, zodat deze kunnen worden gedeeld met de praktijk.
Communicatie tussen school en de bpv
- We stimuleren de studieloopbaangeleiders om proactief en structureel contact met de bpv te hebben.
- Bij aanvang van de bpv is er al snel een contactmoment vanuit de opleiding. Bij negatieve signalen vanuit de praktijk, schakelen we snel.
- We komen gemaakte afspraken na, bijvoorbeeld t.a.v. terugkoppeling van een gemiste werkveldbijeenkomst.
- We verwijzen de praktijk naar onze werkveldsite.
Begeleiding tijdens de bpv
- We vinden het belangrijk dat de slb’ers alert zijn in het reageren op e-mails en telefoontjes vanuit de praktijk. En afspraken binnen de afgesproken tijd nakomen.
- Als de eigen studieloopbaanbegeleider niet op bezoek komt, maar in plaats daarvan een andere docent, dient de praktijkinstelling daarover van tevoren geïnformeerd te worden.
- Om de begeleiding nog meer te verbeteren bieden we de training voor werkbegeleiders aan. Dit initiatief komt vanuit de opleiding Sociaal werker, maar zou mogelijk ook voor de andere werkvelden een mooie aanvulling kunnen zijn.